Bijna Unterwegs - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Carel Gerritsen - WaarBenJij.nu Bijna Unterwegs - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Carel Gerritsen - WaarBenJij.nu

Bijna Unterwegs

Door: Carel

Blijf op de hoogte en volg Carel

07 Februari 2014 | Nederland, Amersfoort

Beste dagboeklezers, of misschien lief dagboek :-) (een kwestie van perceptie). Welkom in de digitale wereld van ‘mijn’ UNTSO (United Nations Truce Supervision Organization) missie. Laat ik starten met een kleine opmerking vooraf. Het komende jaar zal ik op gezette tijden mijn belevenissen in het inzetgebied hier beschrijven. In dit geval bedoel ik dan de dingen van alledag, beschreven op mijn geheel ‘eigen wijze’. Mochten jullie een spannend operationeel verhaal (of voor de militairen sitrep) verwachten dan kun je beter stoppen met lezen, daarvoor gebruik ik andere communicatiewegen.

Nog één nachtje slapen en dan ga ik de lucht in. Na veel maanden voorbereiden wordt dat ook tijd, je bent een keertje klaar met voorbereiden. Vanochtend nog even tussenstop op Schiphol gemaakt. Dit om voor de derde keer deze week een kies te laten bewonderen door de tandarts…………….. Tip voor UNMO’s die later dit jaar vertrekken: “Laat niet twee dagen voor je vertrek nog een kies vullen :-)” (en ja of nee ik was echt van te voren tot in de haarvaten gesaneerd).

Gonneke doet nu nog even wat laatste boodschappen. Ik ga nu weer aan slag met het vervolmaken van de inpakklus. Tot een volgend bericht!

  • 07 Februari 2014 - 16:14

    Marcel Jansen:

    Hey Carel,

    Een hele goede reis en take care!

    Gr Marcel

  • 08 Februari 2014 - 09:23

    Peet:

    Carel, wel een goede kameel uitzoeken hè? Zo enne met van die zachte bulten!

  • 08 Februari 2014 - 12:16

    Fred Gerritsen (oe Breur):

    Carel,

    Goede reis en zorg ervoor dat de zaken goed geregeld worden in Libanon!

    Buiten de foto's van kamelen verwacht ik natuurlijk ook andere foto's?

    Wij zullen jou via deze site blijven volgen en waar nodig zullen wij reageren!

    Buiten jou werk om probeer ook te genieten van dit avontuur en doe geen gekke dingen en kom weer gezond terug!!

    Groet,

    Oe breur (Fred), Marion, Ben, Paula en Lex

  • 08 Februari 2014 - 19:23

    Dick Ramerman :

    Hoi Carel,

    Ik wens je heel veel succes met deze missie. Ik ben benieuwd naar je 'blog'. Pas goed op je zelf.
    Groet Dick

  • 08 Februari 2014 - 22:25

    Paul Van Beuzekom:

    Hebben ze daar ook kamelen met coole spoilers?

  • 09 Februari 2014 - 12:58

    Pieter Vermeer:

    Beste Carel,
    Ik wens je een goede missie toe. Pas goed op jezelf.

    Groet Pieter

  • 09 Februari 2014 - 13:09

    Felipe Gonzalez:

    Beste Carel,

    Wees voorzichtig en ik fijn reis. Wij zien elkaar weer in 2015.

    Groet Felipe

  • 09 Februari 2014 - 13:23

    Dirk:

    beste Carel, moet wel even wennen aan deze aanhef:-) ,

    heb een goede reis, behouden aankomst en goed verblijf.

    Ik zie uit naar je toevertrouwsels aan dit lieve dagboek.

    Met hartelijke groet,
    Dirk


  • 09 Februari 2014 - 17:39

    Max Premseler:

    Dag Carel,
    Helaas was ik afgelopen woensdagavond bij Jacob verhinderd, had er graag bij geweest.
    Ik verwacht wel dat het één grote bende gaat worden achter de bar zonder jou, hopelijk heb je de achterblijvers stevig ingepeperd hoe ze jou waardig kunnen vervangen.
    Ik wens je dat al je verwachtingen in Libanon zullen worden waargemaakt en vele malen belangrijker: zorg ervoor dat je gezond en wel weer huiswaarts keert na afloop.
    Natuurlijk wens ik jouw Gonneke ook alle goeds toe en laat haar weten dat de broederschap er ook voor haar is als dat nodig zou zijn.
    Ik wens jou alle goeds en je bent nog niet van me af want ik zal je volgen.
    p.s. neem je een apie voor me mee ?
    Met de meest brgr.,
    Max.

  • 10 Februari 2014 - 11:10

    Bernard:

    Wees voorzichtig op jezelf en je personeel. Een goede missie toegewenst. Het wordt een interessante en indringende ervaring.

  • 10 Februari 2014 - 13:53

    Rineke:

    Carel, dikke knuffel,
    Tot facetime,
    Mutti

  • 10 Februari 2014 - 20:34

    Marc Van Den Boom:

    Carel, laat ik het vooral zakelijk houden want met al die afluisterpraktijken door de Ameri... weet je het maar nooit. We hebben tenslotte veel zaken met elkaar gedeeld die het daglicht goed konden verdragen maar smeuïgheid kent geen tijd. Je weet op welke plek wij dat graag plachten te doen. Juist, en daar wil ik het nu over hebben. Die locatie is met ingang van vandaag geblokkeerd. Nadere info volgt inclusief foto's maar die komen per email omdat ik ze hier niet kwijt kan.

  • 11 Februari 2014 - 17:21

    Jos:

    Beste Carel en masonmaatje, Ja, nu ben je waar je wilde zijn in het zand, tussen de kamelen. Eén voordeel heb je daar meer in het oosten, je ziet eerder het licht dan wij hier. Zondag was een heel mooi concert in de loge, maar inderdaad met Bert en ik achter de bar was het één grote puinhoop, we hebben je gemist.
    Carel, sterkte en tot horens. Jos

  • 11 Februari 2014 - 20:19

    Rineke:

    Vandaag gebridged met mijn vriendinnen bij mij thuis. Je "statiefoto" bewonderd.
    Ook zij wensen jou het allerbeste. XXX Mutti

  • 12 Februari 2014 - 10:27

    Willeke Van Koetsveld:

    Hoi Carel, hier even een berichtje vanuit Utrecht. Heel veel succes tijdens de uitzending. Toi toi. Hier loopt alles op rolletjes. Tot mails,xx. Willeke

  • 13 Februari 2014 - 19:39

    Barbara:

    Hoi pap. En, al helemaal geïnstalleerd daar? Ik wacht met smart op je volgende blog. Groetjes, Barbara

  • 14 Februari 2014 - 19:24

    Rineke:

    lieve Carel,
    Op Valentijnsdag een exta groet van mij.
    Ik kijk met plezier naar de Olympische winterspelen, al is het voorjaar daar. Er wordt van alles aan gedaan om de sneeuw berijdbaar te houden.
    Bij jou op dit moment vergelijkbare temperaturen, goed om te wennen. Veel energie gewenst bij het opstarten van je werkzaamheden.
    liefs,
    Mutti

  • 16 Februari 2014 - 14:23

    Ger Luijten:

    Hoi Carel, hopelijk ben je nu al enigszins geinstalleerd in het Libanese. Heel jammer dat ik er niet bij kon zijn vorige week woensdag. ik wens je heel veel succes toe en dat het allemaal maar erg veilig mag zijn daar. gelukkig dat dit medium bestaat anders was het wel een lange tijd "Carel-loos". en moeten we zeker niet hebben. Hou je goed . Ger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carel

Een jaar werken voor de UN en leven in Libanon

Actief sinds 06 Feb. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 9212

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 24 Februari 2015

Libanon en omstreken 2014-2015

Landen bezocht: